måndag 7 maj 2007

blandskiva!

Jag älskar verkligen att ge blandskivor... är nog inte super förtjust attt få faktist... för jag är rädd att bli besviken he he.... ja iallafall jag gjorde en blandskiva till becki med denna låtlista(orkar inte leta upp låtarna men många har jag länkat till i bloggen):

01. Islands - Rough Gem
Helt underbar pop låt som ständigt förnyar sig och förvandlar traditionell gitarr pop till någe lekfullt.

02. Casiotone For The Painfully Alone - Scattered Pearls
En manna bandet som älskar Casiotone synthar lkevererar en otroligt bra synth/electro/pop låt
03. De Novo Dahl - Shout
I´m from barcelona pop. detta band kan slå riktigt reält men finns en chance att de bara försvinner.
04. Stars - Elevator Love Letter
Helt underbar duo som de båda sångarna kompliterar varandra så otroligt trevligt
05. Fujiya & Miyagi - Photocopier
kanske blandskivans svagaste kort. men ändå hyffsat bra
06. Menomena - Wet And Rusting
Det låter som Mars Volta skulle göra pop
07. Superfamily - Shitfuck
mest är bara med för den är så otroligt rolig och nästan på gränsen till pubetets humor
08. tv-resistori - 123 elektroo
Finsk electro som den borde vara!
09. The Bird and the Bee - Fucking Boyfriend
Påminner om Veronica Maggios låt dumpa mej fast på engelska och mycket bättre
10. Ms. John Soda - Go Check
Ms. John soda slutar aldrig att förvåna mej med deras trasiga synth/pop trasiga sound
11. Domotic - Captain Forests Word Of Advice
Inte den bästa låten av domotic. busig men samtidigt bra släpandepop låt
12. Handsome Furs - Cannot Get Started
Jag vet inte vad jag ska skriva om detta! känner otroligt igen de men kan inte placera det nu ja återkommer
13. Windmill - Tokyo Moon
Sångaren påminner otroligt myckert av Clap yourhands and say yeah... kan vara han men har inte orkat kolla
14. Matt and Kim - Yea Yeah
Shön sittdiggarpop!

Inga kommentarer: