måndag 5 november 2007

Nom de Guerre


Kul när folk läser min blogg (och påpekar att de gjort det ett tag) hmm ja iallafall en av läsarna som heter petra (kolla in hennes blogg) rekomendera om bandet Nom de Guerre.. ett indiepop från sverige trotts att deras fransk influencerade namn. Nom de Guerre är nämligen ett franskt krigs namn. på 1600-talet skulleman tydligen ha det i frankrike. ja tycker låtarna är hlet okej... dock så tvivlar jag på att detta kommer bli en sommarplåga eller en p3 guld band.. men de är helt okej och jag tror fan de kan bättre

Slack Vs. Lame
So Long Sister

sen fick jag lustigt nog ett riktigt pr mail. men inte sån där svettigt vi är bäst o ballast mail utan en notis om ett av mina för ett tag sen riktigt favvo band hade släppt nytt... jag pratar m svenska popbandet hello kinsky. (de får inget eget inlägg för deras musik får jag bara tag på via myspace) gå in på deras myspace o lyssna. ska jag vara ärlig så tyckte jag inte den var så värst bra men eftersom jag gillar bandet så ska jag ge de en chance. de har endel goa tidigare låtar. boys of the year som kom 2005 var en bra popskiva!! <-----rekomenderar

1 kommentar:

Anonym sa...

alltså skippa bakgrunden på din sida den är verkligen epilepsi framkallande!