lördag 3 mars 2007

Epo-555

Det var ett tag sen kanske 3 år sen danska bandet Epo-555 hamna på musikgruppens bord på pite fm. jag minns att ja la namnet på minne men jag vet inte vilken låt som spelades eller om de var bra... Epo-555 dyker upp lite då och då och alltid förvånandsvärt bra pop. jag har bara hittat en låt med de men den är jätte bra!

Epo-555 - Sugarspiced suicide

de har mer låtar på deras hemsida men då spelas de upp i en flashspelare tyvär.
http://www.epo-555.dk
för övrigt så är det nog bara jag som skrattar åt deras namn men det är lite lustigt på något sådär små mysigt sätt som en överdriven pedagogisk pixiebok kan vara. de heter: Hans emil(altså emil som efternamn), Ebbe frej (även där ett förnamn som efternamn) de andra två är inte så roliga men jag nämner de än då för att ingen ska gråta röd vita tårar. Camilla Florentze, mikkel max Hansen.
ja visst är de mysiga danskarna! undrar om de vill käka kex me mej?

Inga kommentarer: