söndag 17 juni 2007

CoCo (+helg rapport)


jag vet att jag har lovat allamina läsare (som var 85 st i torsdag. galet!) att jag skulle unvika myspace sajter så mycket jag kunde. men ibland dyker det upp ett band som är riktigt bra och hittar ingen mp3:a nånstans så att mysoace blir enda utvägen. bandet heter CoCo och kommer från canada. det är en duo som består av merd och steve lam (steve lam på bilden). de gör en... ja kanske konstig definition men mysig dans musik. shöna dans toner mixat med merds söta sång. vill även rekomendera om ett annat band som heter Crayola som gör shöna covers

lyssna på co co på deras myspace
crayolas myspace
I helgen såg jag på the tough alliance på satin i örebro. jag har funderat mycket vad jag tycker om spelningen. jag tycker det var sjukt bra drag och det var svettigt och härligt... så som det ska vara. men! (fan måste jag ha ett men) de kör playback och inte ens mimar till allt i olåten utan bara stundtals... he he det blir liter smått komiskt på någe sätt. inge fel på de egentligen. men efter hatt ha diskuterat med vänner så känns de som ett dj par som spelar sina egna låtar. (skilnnaden är att all musik är ihop mixat innan) jag var riktigt nöjd med spelningen iallafall!

I lördags var jag i hova på skivmässa...!!! gaqaaah nördigt det var! gamla gubbar stog o syna plattor och kolla om de var värda att ha i sin samling. jag köpte 4 st LP skivor:

  • Sparks - Kimono my house
  • The Wannadies - The Wannadies
  • Blondie - Parallel Lines
  • Docent död - Docent död

Inga kommentarer: