fredag 16 februari 2007

På Svenska

När jag studerade radio hade jag ett program som hette "på svenska" där jag spelade musik med svensk lurik. så nu ska jag jag göra en sånt tema. jag vill ge Popkompis credd för att den bloggen fick mej att komma på den tanken och jag snor lite länkar där ifrån *L* ... så besök den!

AlmedalOch alla platserna (håkanpop?)

naked ape - bland hajar och apor (synthpop..har rekomenderat tidigare)
stackars lajka - mitt e livet(jonas från naked apes depp-pop)

Sista mannen på jorden - brinner
(synthpop)
Sista mannen på jorden - tittar ner (synthpop)
Sista mannen på jorden - sitter här (synthpop)

VAPNET med Annika Norlin - Färjemansleden (pop)
SIBIRIA - Christian Olsson (satirpop)

GladaHästen (myspace)

*********************************************************************''''
Lasse lindh
jag skickar in några lasse lindh låtar... han har sjukt många på sin hemsida... de ä shöna demo inspelningar de flesta... lasse ligger lite i klass som Shutrick men inte riktigt... David shutrick är en klass för sig

Hemma över jul
Du skär
En Idiot Som Jag
Tonårsskinn & Fuskchampagne
*********************************************************************''''
Tam Tapir
Glad flummig gitarr pop är aldrig fel... sångaren är helt galet ful/snygg röst... det är kul att det kommer lite nytt danspop-band (tam tapir kanske har hållt på ett tag men jag uptäckte de för hmmmm ett halvår sen kanske)... de känns lite som gbg bandet Marlon... jag droppar bara några smakprov besök deras hemsida om ni gillar detta för där har de mer låtar

Den känslan var inte ett misstag
Neon
Nånting I Din Röst

*********************************************************************''''
oj detta inlägg blev rätt stor... men men... då har ni något att göra... det kommer att komma mer men detta var band/artiester jag fick tag på just nu...

1 kommentar:

popkompis sa...

Hey! Tack för uppmärksamheten och länken. Kul att du gillar mitt lilla tillhåll. "Ett längre spjutkast" är riktigt trevlig. Blir att bokmärka på direkten!