måndag 12 februari 2007

Tomlab (kalasbra skivbolag)

Jag vill göra ett inlägg där jag har samlat goa artister från Tyska skivbolaget tomlab. Ett skivlbolag som Patrick Wolf och XIU XIU har legat under (men tydligen inte mer... okej?) jag har även rekomenderat om Kanadensaren Final Fantasy som ligger under tomlab

Casiotone for the Painfully Alone

Jag har tidigare lagt in en låt med den fantastiske Owen Ashworth projekt Casiotone for the Painfully Alone... han älskar Casiotone synthar och är kanske nya postal service... sjukt bra!

Cftpa - Young Shields

Cftpa - Bobby Malone Moves Home (pianot känns otroligt imagine med john lennon)
Cftpa - Lonesome New Mexican Nights

dock fick jag inte tag på hans bästa låt enligt mej "Scattered Pearls" som ligger på hans platta ETIQUETTE som släpptes 2006... om du hör den låten så förstår du vad jag menar med nästa postal service
*****************************************************************************
Ninja High School

Bandet definerar sig själva som "positive hardcore dance-rap" och det kan jag hålla med om... detta band har jag inte lyssnat alls mycket på men de ligger nästa på tur i skiv köpen.

Ninja High School - by purpose not by plan (sex nerds mix)
Ninja High School - shake it off
Ninja High School - NHS is gonna rock you


*****************************************************************************
ja det blev visst bara två band för de andra 'r så jävla snåla att de inte kan bjuda på en mp3:a ja ja... bara iväg me er o köp alla skivor detta skivbolag har pressat på vinyl

Inga kommentarer: